U bepaalt wat mensen van u vinden. Uw wijze van communiceren en uw gedragingen beïnvloeden de perceptie. Als ondernemer bent u continu bezig met communiceren: met collega’s, leveranciers, klanten, zakenpartners en geldschieters. Wat zij van u vinden, bepaalt in hoge mate uw succes én dat van uw onderneming. Het is dus zeer belangrijk om grip te krijgen op de perceptie die uw gesprekspartners van u hebben.
“We moeten leren onszelf te zijn. De vraag is: als we het leren, zijn we dan onszelf nog wel?”
Deze doordenker van cartoonist Kamagurka illustreert perfect de uitdaging van onze sociale communicatietrajecten (sociale stijlen). U moet altijd uzelf blijven, maar inspelen op de gebieden van belangstelling zorgt ervoor dat u zichzelf beter presenteert. Sympathie verkrijgen zonder te slijmen, eerlijk zijn zonder te bruuskeren en een gevoel van gelijkwaardigheid creëren; het valt allemaal niet mee, maar het is gelukkig te leren. Speciaal voor ondernemers, managers en sales functionarissen biedt Hermans & Partners verschillende sociale communicatie trainingen aan. Online! Zo heeft u er 24/7 de beschikking over. Om zaken nog eens terug te lezen op een moment dat het u uitkomt. Bovendien verspilt u zo geen productieve dagen met op de hei bivakkeren. U heeft het tenslotte al druk genoeg!
Aan de slag met een persoonlijke coach. Een online assessment is een uitstekende manier voor de ontwikkeling van een beheerste, doelgerichte en effectieve stijl van communiceren. Heeft u desondanks behoefte aan meer persoonlijke begeleiding? Of wenst u een sociale communicatiespecialist in uw organisatie? Dat kan. Graag bespreken wij uw wensen, uitdagingen en doelstellingen en stellen vervolgens een coachingsprogramma op maat samen; voor uzelf of uw medewerkers, alles is mogelijk.
Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld u dan aan voor onze nieuwsbrief.